0
sync logo
SYNCBlog תמרוקים

רישום תמרוקים בישראל - כל מה שרצית לדעת

אוקטובר 2017

אסור לייבא, לייצר או לשווק תמרוק ללא אישור מתאים ממשרד הבריאות וללא תהליך הרישוי הרשמי. התוצאה הסופית מתהליך רישוי תמרוקים מקנה רישיון לשיווק, ייבוא ו/או ייצור של התמרוק המורשה בשוק הישראלי.

תמרוקים מוצרי קוסמטיקה למיניהם – מהווים קטגוריה משמעותית מאוד במשק הישראלי. תהליכי רגולציות בנושאי תמרוקים המנוהלים ונקבעים על ידי משרד הבריאות, מיועדים להסדיר את התחום של ייבוא, ייצור ובעיקר שיווק מוצרי תמרוקים אלו.

תהליך רישום תמרוקים מיועד כמובן לספק לציבור הגנה בריאותית, כמו גם להוות חסם כניסה לשיווק תמרוקים שאינם איכותיים מספיק. הגוף היחיד המוסמך להעניקרישיון תמרוקים בישראל הוא משרד הבריאות.

רישום תמרוקים משרד הבריאות

תמרוקים מחו"ל

עבור תמרוקים המיוצרים בחו"ל, בנוסף לתהליך רישוי תמרוקים שיפורט להלן, יש לספק אישורGMPמטעם רשות הבריאות המוסמכת במדינה שבה מייצרים את התמרוק הרלבנטי. כמו כן יש להציג אישורCFDמרשות הבריאות במדינת הייצור או מטעם משרד התעשייה והמסחר (או המקביל לו) במדינת הייצור. יש לציין כי רישום תמרוקים מחו"ל בישראל, אפשרי רק לגבי תמרוקים המגיעים ממדינות האיחוד האירופי או ממדינות אשר יש להן קשרי מסחר רשמיים עם ישראל.

תמרוק רגיל או תמרוק ייעודי

במסגרת תהליך רישום תמרוקים בישראל יש להבדיל בין תמרוק המוגדר "רגיל" לבין תמרוק המוגדר " יעודי".

  • תמרוק רגיל:מוצר לטיפול, ייפוי, ניקוי, צביעה, שיפור או שינוי עור הפנים, עור הגוף, חלל הפה, השיער, שיניים או ציפורניים.
  • תמרוק יעודי:מוצר העונה על לפחות אחת מההגדרות הבאות: תמרוק אל דמע, תמרוק היפו אלרגני או כזה המיועד לבעלי עור רגיש, מוצר שייעודו הבהרת העור או הגנה מפני קרינת שמש, מוצר למניעת זיעה, מוצרים להאטת הזדקנות או מניעת קמטים, מוצר לטיפול בקשקשים, תמרוק נון-קומודוגני (שאינו אוטם את נקבוביות העור) או תמרוקים המכילים מרכיבים מהחי – כולל ממיקרו-אורגניזמים או על ידי תהליך ביוטכנולוגי.

פירוט כללי של תהליך רישום תמרוקים בישראל

התהליך הכללי של רישום תמרוקים בישראל כולל כמה שלבים שיש לעבור.

הגשת בקשה לרישוי תמרוקים מצריכה ראשית כל לקבל רישיון תמרוקים כללי מטעם המדינה – זאת בלי קשר למוצר תמרוקים כזה או אחר.

בקשה לרישיון תמרוקים כללי יש להגיש על פי מיקום מחסן התמרוקים בארץ. לאחר קבלת הרישיון הכללי יש להגיש בקשה לרישוי תמרוק ספציפי למשרד הבריאות ועל פי נהלי ההגשה הרלבנטיים. אם עולות בעיות או שאלות בנוגע להליך הרישום והרישוי למוצר ספציפי, נציג מחלקת הרישוי פונה ישירות למגיש הבקשה לבירור פרטים.

רישוי תמרוקים בישראל הינו לתקופה של חמש שנים, לאחר תקופה זו יש להגיש בקשה לחידוש רישיון וכן בגין כל שינוי במוצר יש להגיש בקשה מיוחדת לשינוי ויישום ברישיון הרלבנטי. שינויים המצריכים הגשת בקשה לשינוי הרישיון כוללים למשל שינוי תווית, שינוי ארץ ייצור, שינוי אריזה, שינוי במרכיבי המוצר וכן הלאה.

אגרת רישוי תמרוקים

כמובן שחלק מהתהליך של רישוי תמרוקים בישראל כולל תשלום אגרה למדינה. תעריפי האגרות משתנים בהתאם למהות הבקשה ומעת לעת, כך שיש להתעדכן במחיר דרך שרת התשלומים הממשלתי (באתר משרד הבריאות). את האגרה ניתן לשלם אינטרנטית או דרך בנק הדואר – באמצעות ספח הזמין באתר מחלקת התמרוקים במשרד הבריאות.

נקודות חשובות לגבי רישום תמרוקים בישראל

  • רישום תמרוקים נוגע למוצרי קוסמטיקה למיניהם, אך לא לסבונים מוצקים או לבשמים (אלו באחריות משרד התמ"ת).
  • תמרוקים המיועדים לתינוקות מצריכים גם דו"ח הערכת בטיחות.
  • שחרור סחורת תמרוקים מהמכס מחייבת רישיון תמרוקים תקף למוצרים הרלבנטיים.
  • חובה כי תווית התמרוק תהיה בעברית.
  • קיים נוהל מסודר לייבוא מקביל של מוצרים שיש להם כבר רישיון.
  • רישום תמרוקים אינו מחייב רישיון עבור מוצרים זהים הנבדלים רק בצבע או ריח – קיים נוהל מסודר לנושא זה.

 

 

לקבלת ייעוץ וסיוע בהליך רישום תמרוקים, השאר פרטים ונחזור אלייך בהקדם.

צרו קשר
cross
0
    Empty cartBack to shop