0
sync logo
SYNCBlog קנאביס רפואי

קנאביס רפואי – הקמת חוות גידול

אפריל 2019

קיימות עדויות לגידול צמח הקנביס כבר מהתקופה הקדומה למגוון שימושים – נייר, חבלים ועוד. בעת האחרונה נצפית מגמה חדה לשימושים וניצול הרכיבים הפעילים המוכרים תוך פיתוח זנים חדשים ובידול הרכיבים הפעילים לצרכים רפואיים שונים המותאמים לצרכי המטופלים.

בין שלב פיתוח הזנים ושלב הייצור/עיבוד, קיים צורך לגדל את הצמח באופן מקצועי שכן מדובר בצמח עדין שדורש תשומת לב רבה, הבנה והכרה שלו. במסגרת מאמר זה נתייחס לתהליך הקמת החווה וההבדל בין חממה (Greenhouse) לחדר (Indoor).

חוות גידול קנאביס רפואי

4 השלבים להקמת חווה לגידול קנאביס רפואי:

1) בדיקת המיקום הגיאוגרפי מבחינת טמפרטורה, רוח, לחות, רמת האור והמבנה הטוב ביותר עבור גידול הקנביס.

2) מיצוב וניהול הטמפרטורה, הלחות, האוורור ורמת התאורה.
צמח הקנביס אוהד טמפרטורות שונות ולחות שונה בשלבים השונים של צמיחתו (ממש כך! כל זן דורש יחס שונה). על כן, יש למצב בגמישות את החממה/חדר, לנהל את מערכות החימום/הקירור בהתאם ולדאוג שהלחות והאוורור מתאימות לצרכים של כל זן בכל שלב של התפתחות הצמח.
בנוסף, עלינו להתייחס להתאמת רמת התאורה (מגדילה את התשואות של הקנאביס). היתרון המרכזי של חממה על פני חדר הוא שגידולי הקנאביס נהנים מאור שמש טבעי, וכן האנרגיה המושקעת על ידי המגדל נמוכה יותר. למרות זאת, מומלץ לכלול תאורה משלימה על מנת ליהנות מייצור בתנאים שאינם מספקים תאורה מספקיה ובכך למקסם תשואות.

3) בניית החממה/חדר ומתקנים אחרים (מערכת חימום/קירור, אוורור, בקרות סביבתיות, מחולל CO2 וכד׳).

4) בדיקות והתאמות בתוך החממה/חדר לאחר תחילת הגידול.
צריך להתכונן לשינויים! צמח הקנביס צריך להתרגל לסביבה ועל כן יש לעשות בדיקות לאורך תהליך הגידול ולראות שאנו מספקים לצמח את התנאים האופטימליים עבורו.

צרו קשר
cross
0
    Empty cartBack to shop