0
sync logo
SYNCBlog מזון

אילו עסקים נדרשים בתקן בטיחות מזון HACCP / ISO 22000

אוגוסט 2016

תקן בטיחות מזון - HACCP / ISO 22000 - נושא עמו תועלות עסקיות רבות לגופים הפעילים בתעשיית המזון, שכן צרכנים ברחבי העולם נותנים בו את מבטחם, ומחפשים את סמל התקן על גבי מוצרים בנקודות ההפצה הקמעונאיות.

צרכנים בכל העולם יודעים כי מוצר מזון המסומן בתקן המחייב עבר תהליכים מוקפדים לכל אורך שרשרת הייצור והאספקה, והוא בטוח לשימוש.

תקן HACCP / ISO 22000 נועד להטמיע, לשמר, ולשפר באופן מתמיד את איכות תהליכי הייצור והמוצרים בארגונים הפועלים בתעשיית המזון. מטרת התקן היא לקבוע סטנדרט בינלאומי אחיד בכל הנוגע לבטיחות במזון, מתוך הנחה שכמעט כל מה שמובא אל שולחננו מדי יום מיוצר במקומות שונים ברחבי העולם, עובר תהליכים רבים של עיבוד, אחסון, שינוע (גם מה שנחשב כמזון טרי ולא מעובד) – ורק בסוף דרך ארוכה מובא לפינו.

תקן בטיחות מזון

מי זקוק לתקן בטיחות מזון - HACCP ISO 22000

התקן מתווה את ניהול האיכות ובטיחות המוצר בכל השלבים – מהטיפול בחומרי הגלם, הייצור, ועד שלבי האחסון והאספקה לנקודת המכירה וללקוח. למעשה, כל ארגון וחברה הפעילים בשוק התחרותי של תעשיית המזון זקוקים לתקן המחייב הזה.

• חברות המייצרות ומשווקות מזון וזקוקות לאישורים רגולטורים, שהתקן מהווה עבורם תנאי סף.

• חברות המייצרות ומשווקות מזון ומעוניינות לייצא את תוצרתן לשווקים שבהם תקן HACCP ISO 22000 מהווה דרישת סף רגולטורים.

• חברות וגופים הפועלים בשוק שבו למתחריהם יש תקן HACCP ISO 22000.

• חברות וגופים המעוניינים להציג בפני לקוחותיהם ובפני גופי הרגולציה סטנדרט בינלאומי בלתי מתפשר לבטיחות המוצרים.

התקן קובע את הדרכים לניהול האיכות והבטיחות המזון, והוא נכתב כך שיתאים לארגונים וחברות ללא קשר להיקף פעילותם או לתחום המזון הספציפי שבו הם פועלים. מסיבה זו התקן מתאים לכל גוף המעוניין לקבל על עצמו את מחויבויות התקן.

כמה דוגמאות לגופים שנדרשים או יכולים לעמוד בתקן בטיחות מזון:

• מגדלי תוצרת חקלאית המשווקים את תוצרתם. מדובר בתוצרת שעשויה להיות פשוטה יחסית – למשל ירקות ופירות, או תוצרת שעוברת תהליכי הפקה ואריזה, כמו מכוורות דבש, מפעלים קטנים להפקת סילאן תמרים, בתי בד, וכו'.

• משווקי ומובילי תוצרת חקלאית ומוצרי מזון. מי שמעניקים שירותי שיווק, הפצה ושילוח למוצרים חקלאיים או לתעשיית המזון בכלל, שירותי הובלה והפצה בטמפרטורה מבוקרת, וכו'.

• מפעלי עיבוד מזון. מדובר במפעלים מכל סוג וגודל - מחלבות, מפעלים לייצור חטיפים, מפעלים לייצור מזון מעובד ומוכן לשימוש, טחנות קמח, מאפיות, בתי מטבחיים ומשחטות, ועוד.

• קמעונאים ובעלי נקודות מכירה. רשתות מרכולים, בעלי חנויות מזון עצמאיות, מפיצים באמצעות משלוחים, ועוד.

• עסקים להסעדה ובתי אוכל. חברות קייטרינג, מסעדות, דוכני מזון, רשתות מזון, חדרי אוכל מוסדיים, ועוד.

בסופו של דבר, אין זה משנה מה טיב היחסים בין צרכן הקצה ובעל העסק המחזיק בתקן – ברגע שמופיע סמלו של תקן בטיחות מזון HACCP ISO 22000 – הלקוח או הסועד יודע שהוא אוכל מוצר בטוח לשימוש, שעבר בקרה לאורך כל התהליך.

לשיחת ייעוץ עם מומחה מבית סינק פרויקטים בנוגע לבטיחות מזון השאר פרטים

צרו קשר
cross
0
    Empty cartBack to shop